خانه / بدنسازی / گردو و کاهش التهابات مغزی

گردو و کاهش التهابات مغزی

گردو و کاهش التهابات مغزی

گردو سلطان همه دانه های مغذی و همان آجیل می باشد و دارای خواص و فواید بی‌شماری است اما متاسفانه بسیاری از مردم هنوز آن را نمی‌شناسند.

آنها باید گردو را به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان نسبت به دانه های مغذی دیگر بیشتر مصرف کنند.

دانه های مغذی دیگر مثل بادام زمینی ,پسته ,بادام گردو امریکایی ,آنتی اکسیدان موجود در گردو دو به پانزده مرتبه بیشتر مثل ویتامین E گردو به خاطر خاصیت بالای آنتی اکسیدانش معروف است. که باعث تقویت بدن در مقابل بیماریها و فعل و انفعالات بد شیمیایی بدن است.

و مطالعات اخیر نشان داد که گردو موجبات التهابات مغزی را کاهش می‌دهد التهاباتی که به علت سالخوردگی و افزایش سن ایجاد می شود گردو سرشار از امگا ۳ می باشد که موجب تقویت حافظه است موجب تقویت شناخت و ادراک و موجب تقویت این نرونها می‌شود که به علت استرس و اکسیده شدن دچار فرسودگی می شوند

بر اساس مطالعه‌ی ۸ هفته‌ای که بر روی ۶۴ فرد جوان و سالم صورت گرفت، مصرف گردو می‌تواند قوه‌ی ادراک افراد را بهبود بدهد. این در حالی است که مصرف گردو در قدرت استدلال غیرکلامی، تقویت حافظه و خلق‌وخوی افراد بهبود چشم‌گیری نشان نداد.

مغزها، سیرکننده و بسیار مغذی بوده و ضمنا غنی از ترکیبات خاصی جهت محافظت از مغز هستند مانند ویتامین E، اسیدفولیک، امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها. برای اینکه بدون ترس از کالری، بیشتر گردو مصرف کنید، کارشناسان توصیه می‌کنند روزانه ۴۵ گرم گردو بخورید و آن را جایگزین اسنک‌هایی چون آبنبات و چیپس و… بکنید.

بر اساس مطالعات افرادی که تحت رژیم گردو قرار گرفتند  طی ۱۹ ماه انتخاب مغزی در آنها کاهش یافت و موجب فعال شدن نورن های مغزی شد.

در انتها گردو را به رژیم خود اضافه کنید و بسیاری از پرورش کاران باهوش گردو را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند


لينک منبع

درباره ی linkmaster110

همچنین ببینید

نکاتی در مورد گرم کردن و سرد کردن در ورزش

نکاتی در مورد گرم کردن و سرد کردن در ورزش بدن ما در حین ورزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *